سرخط خبرها

قانون دردسرساز در لیگ برتر فوتبال| نه به ورود خارجی‌ها!

  • کد خبر: ۶۸۰۶۶
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
قانون دردسرساز در لیگ برتر فوتبال| نه به ورود خارجی‌ها!
شرایط حضور بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر ایران همچنان غیرشفاف است و مشخص نیست دقیقا آیا برای فصل بعد این قانون لغو خواهدشد یا نه؟
گروه ورزش/شهرآرانیوز، قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی جدید برای تیم‌های لیگ‌برتری، در فصل آینده برداشته خواهد شد. طبق آنچه فدراسیون فوتبال در‌این‌زمینه اعلام کرده، مقرر شد شاخص و معیار‌هایی برای جذب مربی و بازیکن خارجی تعیین شود. اما آنچه مشخص است، بدهی‌های سنگین و شکایت‌های بین‌المللی، مشکل اصلی فوتبال ایران در سال‌های گذشته بوده و وعده‌ها در‌خصوص مدیریت و حل این مشکل نیز تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.
 
پرداخت‌نشدن بموقع و کامل حق‌و‌حقوق مربیان و بازیکنان خارجی، تیم‌های ایرانی را بار‌ها با محرومیت مواجه کرده و در چنین‌شرایطی فدراسیون جدید به فکر افتاده تا به‌هر‌شکل‌ممکن، قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی را لغو کند. فدراسیون قصد دارد یک‌بار دیگر به تیم‌ها اجازه استخدام مربی و بازیکن خارجی را بدهد و برای این موضوع راهکار‌هایی هم ارائه داده‌اند؛ ۱۰‌درصد از منبع جذب خارجی‌ها باید در آکادمی باشگاه‌ها هزینه شود، استاندارد جذب بازیکن و مربی خارجی از‌سوی سازمان لیگ قرار است ارتقا پیدا کند و قوانین نقل‌و‌انتقالاتی قرار است به قوانین کشور‌های توسعه‌یافته فوتبال نزدیک شود.
 
مهم‌تر از همه این‌ها ایجاد صندوقی در سازمان لیگ برای گرفتن تضمین‌های مالی از باشگاه‌ها مواردی است که به‌عنوان شروط جذب بازیکن خارجی وضع شده است که مطمئنا این مورد برای باشگاه‌ها راحت نخواهد بود؛ چون باید تضامین مالی به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال داده شود و صدور چک‌های تضمینی از‌سوی باشگاه‌هایی که بدهکارند، برای آن‌ها راحت نیست. یکی دیگر از شروط فدراسیون فوتبال برای حضور بازیکنان خارجی، پرداخت ۱۰‌درصد از منابع مالی برای آکادمی باشگاه است؛ موضوعی که باعث می‌شود تا این سؤال مطرح شود که کدام باشگاه ما حرفه‌ای است که اصلا آکادمی داشته و به فکر سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->